System - Configuration - NDG Theme - Browser Support Messages - Unsupported Browser Message

Du surfar för närvarande på mobilversionen. För att ta del av hela innehållet ska du inte tveka att besöka desktopversionen av denna sajt.

Du surfar för närvarande på mobilversionen. För att ta del av hela innehållet ska du inte tveka att besöka desktopversionen av denna sajt.

You have reached the website


Vanliga frågor


Beställning

Hur kan jag få mina varor levererade?

Du har tre leveransalternativ att välja mellan: 1. Till ditt närmaste upphämtningsställe (60Kr.), 2. Till ditt hem (60 kr.), 3. Till ditt kontor (60 kr.)

Hur returnerar jag en produkt?

Vi betalar alltid tillbaka pengarna till samma kort som du använde när du betalade din beställning.

Hur betalar jag?

Du kan endast betala med VISA eller MasterCard.

Se till att all kortinformation stämmer och att ditt kreditkort är aktiverat för e-handel. Om det fortfarande inte går att betala rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare eller ett annat kort. Annars bör du kontakta din bank för mer information. 

Om du använder en mobil eller surfplatta bör du använda vår app som du laddar ner i AppStore. För tillfället finns det bara en app för Apple-enheter.

Hur fungerar prenumerationen på kapsellådor?

Du får tio procent rabatt från och med din andra beställning. Du kan själv välja hur ofta du vill få kapsellådorna (från veckovis till kvartalsvis). Tänk på att en leveranskostnad läggs till varje beställning. Du kan när som helst ändra eller avsluta din prenumeration i din Dolce Gusto-profil.

Hur spårar jag mitt paket?

Du får ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer som du kan använda på transportörens webbplats. Om du inte har något spårningsnummer eller om du har några andra frågor om leveransen är du välkommen att kontakta vår kundservice (Tlf: 020-299200, E-mail: forum@se.nestle.com).

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Tyvärr kan vi inte lägga till eller ta bort produkter efter det att du har lagt en beställning. Om du vill avbryta din beställning kontaktar du oss så snart som möjligt så hjälper vi dig (Tlf: 020-299200, E-mail: forum@se.nestle.com).

Hur får jag min kostnadsfria blandförpackning?

När du är färdig med att handla, så går du till varukorgen. Under de varor du har valt, så hittar du ett fält som heter "Kampanjkodfältet". Här skriver du in koden för ditt gratis provpaket. Därefter kommer det automatiskt in i varukorgen. Dubbelkolla gärna så att provpaketet finns på din beställning innan du går vidare för betalning.

Om du upplever några problem med att koden inte fungerar eller du har andra funderingar, så är du välkommen att kontakta konsumentkontakt på 020 - 299 300 eller forum@se.nestle.com

Hur använder jag en rabattkod?

Skriv in rabattkoden i det tomma fältet  i din varukorg och klicka sedan på knappen bredvid fältet.

Maskiner

Var kan jag köpa delar till min maskin?

Vad ska jag göra om min maskin är trasig?

Du kan alltid kontakta oss för att få hjälp. Ibland är det tillräckligt att rengöra eller avkalka maskinen. Se hur du gör här.
Du har två års garanti på din maskin, så om du behöver, ta med den till butiken där du köpte den så får du hjälp där. Kom ihåg att ta med ditt kvitto. Om du har köpt din maskin i vår webbshop, kontakta oss här för att få hjälp.

Återvinning

Hur återvinner jag min kaffemaskin?

Om du vill återvinna din kaffemaskin, ta med den till butiken där du köpte den så kommer de att hjälpa dig där. Kaffemaskinen kommer återvinnas i delar enligt WEEE. Läs mer om WEEE.

Hur återvinner jag mina kapslar?

Konsumentförpackningen (lådan) sorteras som papp. Kapslarna sorteras som hushållssopor. Du kan även återvinna kapslar som plast, dock med” lite merarbete” i form av att skölja bort kafferesterna från kapselns insida, innan du slänger den.